dinsdag 31 maart 2009

Obesitas

De epidemie die obesitas heet en die we nu zien in de geïndustrialiseerde landen, is rechtstreeks verbonden met de overconsumptie van calorierijk voedsel, zeker als dat gepaard gaat met minder lichamelijke inspanning.

De groei van het vetweefsel heeft allerlei secundaire effecten op lichamelijke functies, vooral doordat het een gunstig omgeving schept voor het optreden van ontstekingen, waardoor het ontstaan van diverse soorten kanker bevorderd.

Conclusie: eet met mate en beweeg voldoende!

Gezondheid
Marieke

Wil jij ook wat kilo's kwijt?
Klik op onderstaande link en ik ga je helpen.

http://www.stralendinbalans.nl/alternatief_voor_Sonja_Bakker.html

1 opmerking:

Monique Bijl - van der Linden zei

Hallo Marieke,
Leuk om op je website te kijken.
Ik schrijf verhalen over de dagelijkse leefgewoontes van mensen. En wat ze hier zelf in kunnen veranderen. Door middel van samenwerking zouden we veel meer mensen kunnen helpen. Er zijn heel veel problemen rond overgewicht, hart-en vaatziekten, suikerziekten enz. Ik zelf heb 9jaar geleden mijn rug gebroken, en ben daardoor een andere weg ingeslagen. Ik heb een totaal ander leven gekregen, en dat zou ik graag met veel meer mensen willen delen.Kijk eens op mijn weblog als je het leuk vindt.
www.gezondheidsplein.blogspot.com